Laupäev, november 23 2024

kurb kitarrimangijaKui Sa õpid kitarri mängima (või ka mõnda muud pilli) või tegeled mistahes alaga, mis vajab teatud spetsiifilisi oskusi ja teadmisi, siis oled kindlasti seisnud probleemi ees – kuidas oma asja paremini teha? Õppida on vaja, selge see. Aga kuidas õppida nii, et sellest kõige rohkem kasu oleks?

Hakkame mõtlema, mida läheb õppides üldse tarvis: õppematerjali, õppijat, õpetajat, õppekeskkonda, tahtmist, midagi kindlasti veel… Kui need kõik on ideaalsel kujul olemas, on tulemus ka kindlasti saavutatav. Tegelikult on enamasti aga üht-teist vähem, kui vaja oleks. Näiteks ei ole õppematerjalid piisavalt head või on õpetaja kehv. Või on õpetaja üldse puudu. Õppekeskkond ei sobi või lihtsalt ei inspireeri jne. Aga on üks oluline asi, mis mõjutab kõige rohkem ja ilma milleta õppimist ei toimu – see on motivatsioon.

Mäletan eelmisest aastast üht loengut Tartus, kus haridusuuringute metodoloogias tutvustati üht hüpermetaanalüüsi just sel samal teemal. No eks see teema ongi haridusuuringutes olnud üks põnevamaid. Kokku oli võetud mitmeid metaanalüüse, mis omakorda põhinesid sadadel uurimustel, nii et tulemus oli ilmselt üsna usutav – korrelatsioon motivatsiooni ja õpitulemuse vahel oli suurim, koguni 0.8 See tähendab, et 64% sõltub õpitulemus motivatsioonist. Järgmisena tulid palju väiksemate korrelatsioonidega õpikeskkond, kusagil ka õpetajad ja õppematerjalid, aga igal juhul oli nende tähtsus väike.

Seda võib ilmselt kinnitada igaüks, kes on kunagi õpetamisega tegelenud: kui õpilasel pole motivatsiooni õppida, siis ta ei õpi. Õpetada ei saa, saabki ju ainult õppida. Kui nüüd kitarrimängule lähemale jõuda, siis näiteid on siingi palju. Võtame kasvõi biitlite kitarristi George Harrisoni, kes oli pidevalt koolist väljakukkumise äärel, aga kitarrist ei lahkunud ka WC-s ja voodis. Õppiski pilli mängima. Seda ta tahtis teha, koolis käia aga mitte. Tulemus oligi vastav.

Kui on tahtmist, siis tekib ka kõik muu, isegi aega tekib. Kes vastu vaidleb, sellel pole piisavalt tahtmist. Kõigil, kes on pilli mängima õppinud, on selleks olnud motiiv – eluline vajadus, lihtsalt tahtmine, vajadus midagi tõestada, paratamatus vms.

Nii et kui sul on motivatsioon kitarrimängu õppida olemas, siis edasi tulebki tööd teha. Kuidas harjutada, sellest võid algatuseks lugeda Ricardo Iznaola raamatukesest “On Practicing”. Telli kasvõi siit. Või mine Muusikaakadeemia raamatukokku, raamat täitsa olemas.

Kui sul on häid kogemusi, kuidas ennast või kedagi teist õppima motiveerida, siis oleks huvitav teada!

Previous

Mis on truss rod ja kuidas seda reguleerida

Next

Helen õpib kitarri mängima I

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Check Also