Täpselt aasta tagasi, kitarriajakirjas nr 2 tutvustasin rasgueado-võtet, mis on tuntuim viis akordide kõlama saamiseks mis tahes kitarril või stiilis mängides. Klassikalise kitarrimuusika puhul tuleb aga hulga sagedamini akordihelid kõlama panna neid eraldi sõrmedega tõmmates. Selliselt mängides on võimalik kõlama panna 2- kuni 6häälseid kooskõlasid. Sõrmedega mängides saab igat üksikut akordiheli kontrollida − on võimalik mõnd üksikut heli välja tuua ja saab ka väga efektiivselt heli lõpetada.
Tekst, tabulatuur ja video: Kristo Käo
Foto: Kris Moor
Algasend ja tehnika
Alustuseks toeta pöial ühele bassikeeltest ja i-m-a-sõrmed soolokeeltele (nagu fotol). Pöial peab olema sõrmedest eespool. Hoia sõrmi paigal ja tõmba pöidlaga bassikeelt. Lihtne. Nüüd tee vastupidi: hoia pöialt paigal ja tõmba kolme sõrmega üheaegselt soolokeeli. See enam nii lihtne pole, sest esiteks tahab käelaba algul kaasa liikuda ja teiseks ei pruugi kõik helid võrdse valjusega kõlada. Mõned aspektid, mida siin jälgida:
1. Sõrmepadi ja -küüs on enne tõmmet keelte vastas.
2. Sõrmeotsad on omavahel kontaktis.
3. Sõrmed on ühepikkused (tuleb nad selliseks sättida, nuga vaja ei lähe).
4. Sõrmed liiguvad peamiselt sõrmenukist ja veidi ka keskmisest liigesest, kuid käelaba on paigal.
Loe edasi ajakirjast Kitarr 6/2013
Lisamaterjal artikli juurde:
Kristo toksitud noot pdf-is (tabulatuur on ajakirjas trükitud)
Faksiimile (esmatrükk):
MIDI kuulamiseks